2008.11.28.
22:11

Írta: Csakazértis

Érettségi

 Nem sok embert ismerek a környezetemben, aki bevállalta volna azt, amit én. Vagyis két érettségit tenni az őszi érettségi alatt.

 Emlékszem, még többen mondogatták, hogy lehet elmennének magyarból, mert azt már úgyis befejeztük tavaly, de egy se mert a tettek mezejére lépni. Volt egy másik csaj, aki az angollal akart megbírkózni, de a legutolsó pillanatban meggondolta magát. Így maradtam én egyedül.

 Tudni kell, hogy még a 2008 májusi érettségi idejéről van egy informatika érettségim. Na én meg voltam most is annyira elvetemült, hogy a kettő lyukas órám mellé még csináltam 9-et. Elmentem magyarból és angolból, bár az osztályfőnököm hülyének nézett, nem látta át az átláthatatlant. Mindenáron le akart beszélni az egészről, mondva, májusba úgyis saját tanár vizsgáztat. Nekem persze ez nem felelt meg, szóval a város másik neves intézményében kellett 3, katasztrófálisan hosszú napot eltöltenem.

 Az egész október 20-án kezdődött a magyar írásbelivel. 27-én jött az angol, majd november 25-én (már miért ne a névnapomon) jöhetett a szóbeli. 10 órára voltam behívva. Én voltam olyan kis lelkes, hogy már 9-kor megjelentem a tett helyszínén bízva abban, hogy hamar bemehetek. Az ajtóra kifüggesztett papír azonban szembesített azzal a ténnyel, hogy sokat fogok én még várni... És így is volt. 9-től egészen délig ültem kint a széken, várva, hátha valaki kiszól, menni kéne befele. De nem.

 Aztán végül 12 után pár perccel hívtak. Először angolból kellett felelni. Ahhoz képest, hogy kiírtak egy női nevet feleltető tanárnak, túlságosan szakállas volt a drága. Nagyon rendes volt, már meg is lepődtem rajta. Megkérdezte, hogy ki vagyok, mióta várok kint, meg be kellett mutatnom egy barátomat - külső és belső jellemzéssel természetesen. Majd számhúzás - a 12-es választotta kis kezem:P - majd rövid szituáció következett: munkavállalás nyáron. Végül a sportok veszélyességéről és a szerezhető sérülésekről kellett néhány szót említeni.

 Miután végeztem, megálltam a terem közepén - már kezdett a többi vizsgázó hülyének nézni - majd mondtam a vizsgáztatóknak, hogy nekem még magyart is kéne húzni. Amekkora mákom volt, nyelvtanból és irodalomból is a 11-es tételt sikerült kiválasztani. A morfémákkal nem is volt gond, de sajnos én még mondatot se tudok rendesen elemezni (a határozókba és a jelzőkbe mindig belegabalyodtam), nem hogy még szavakat részekre bontani?! Valahogy sikerült megoldani ezt a kis hiányosságot, de nagyon paráztam, nehogy jel helyett képzőt mondjak és fordítva (bár néha sikerült melléfogni). Irodalomból Zrínyit és az ő barokk eposzát kellett kifejtenem.

 Miután kb. fél 2 magasságában sikerült befejezni a mondókámat, a tanár kedvesen megkérdezte, miért akartam magyarból előrehozottat csinálni. Nagyon kedves nő volt, bár végig ott lappangott bennem az érzés, hogy nem csíp, mert én a "másik" iskolába járok.

 Végül ötösre érettségiztem mindkettőből...

Szólj hozzá!

Címkék: magyar suli angol iskola érettségi továbbtanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://eiffel-torony-papirbol.blog.hu/api/trackback/id/tr21793955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása